Osiedle Ozon zlokalizowane przy ul. Banacha, w dzielnicy Prądnik Biały.
Zaczerpnij powietrza
Osiedle Ozon znajduje się w zielonej okolicy o gęstym zalesieniu. Około kilometr od Osiedla znajdziemy 15. hektarowy Park Leśny Witkowice, z licznymi szlakami rowerowymi, pieszymi i turystycznymi. Lokalizacja urzeka nie tylko przestrzenią i zielenią, ale także imponującą panoramą miasta, która rozpościera się poniżej Górki Narodowej.
Przestrzeń
tętniąca życiem
Wraz z powstaniem kolejnych etapów Osiedla Ozon, w okolicy rozbudowała się również bogata infrastruktura handlowo – usługowa. W nieznacznej odległości od inwestycji znajdują się m.in. żłobki, przedszkola, szkoły, sklepy, restauracje, firmy usługowe.
Na wyciągnięcie ręki
Szereg zrealizowanych inwestycji na północy Krakowa sprawił, że Osiedle Ozon jest doskonale skomunikowane z pozostałą częścią miasta. Krakowski Szybki Tramwaj, Północna obwodnica Krakowa czy rozbudowana al. 29 Listopada to tylko niektóre zrealizowane projekty usprawniające komunikację w tej części miasta.
Osiedle Ozon
w liczbach
Co wyróżnia Osiedle Ozon?
Dlaczego
Osiedle Ozon?
Osiedle Ozon to komfort życia na wyższym poziomie
Osiedle Ozon to inwestycja zaplanowana tak, aby mieszkańcy czuli się komfortowo. To osiedle położone w północnym rejonie Krakowa, który jako jeden z nielicznych w mieście posiada szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dzięki temu już dziś wiemy jak w przyszłości będzie wyglądać najbliższa okolica!
Osiedle Ozon to jakość, na którą zasługujesz
Osiedle Ozon to inwestycja przemyślana w taki sposób, aby jej mieszkańcy czuli się bezpiecznie. To za sprawą m.in. wysokiej jakości wykończenia budynków przy użyciu wysokiej jakości materiałów budowlanych. Przykładowo, dla skuteczniejszej termoizolacji, w mieszkaniach zastosowane zostaną okna z potrójnymi szybami, a łączenia balkonów pozbawione zostaną mostków termicznych. Części wspólne budynków zostaną wykończone wysokiej jakości materiałami, a spójnie zaprojektowany system identyfikacji wizualnej osiedla pozwoli odnaleźć nie tylko mieszkańcom, ale także odwiedzającym osiedle gościom.
Osiedle Ozon to ekologiczna i sprawna komunikacja
Osiedle Ozon to inwestycja wychodząca naprzeciw współczesnym wyzwaniom komunikacyjno-technologicznym. Właściciele miejsc postojowych mogą skorzystać z możliwości montażu ładowarki do samochodu elektrycznego poprzez zlecenie montażu wallboxu. Osiedle Ozon jest także świetnie skomunikowane z pozostałą częścią miasta. To za sprawą realizacji szeregu strategicznych inwestycji na północy Krakowa, takich jak linia szybkiego tramwaju, rozbudowana Aleja 29 Listopada wraz z komunikacją miejską i już wkrótce otwarta północna obwodnica Krakowa. Całość dopełniają ścieżki rowerowe, które prowadzą z Osiedla OZON do samego Centrum.
Z archiwum
Osiedla Ozon
Żyć czy mieszkać?
Jak mieszka się na Osiedlu Ozon?
Zobacz jak zmieniała
się północ Krakowa
Nowa pętla „Górka Narodowa P+R” już działa
8 stycznia uruchomiony został dworzec przesiadkowy „Górka Narodowa P+R”. Do nowej pętli można dojechać tramwajami linii nr 18, 50 i 69, a z terminala autobusowego korzystają linie nr 217, 247, 257, 277, 280 i 503.
Nowe drogi gotowe. Trasa Wolbromska i al. 29 listopada
Na tę chwilę krakowianie czekali od miesięcy. Dwie ważne komunikacyjnie arterie zostały oddane do użytku. Trasą Wolbromską można było pojechać już przed świętami, aleja 29 listopada jest udostępniana obecnie.
Dzięki funduszom z Unii Europejskiej zmienia się północ Krakowa
Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej i rozbudowana aleja 29 Listopada od ulicy Woronicza do granicy Krakowa to dwie inwestycje, które zmieniają komunikacyjne przyzwyczajenia krakowian.
Aleja 29 Listopada w Krakowie oddana do użytku
Na ten moment czekało wielu krakowian. „Nowa inwestycja jest już dostępna dla użytkowników. Wszystkie prace pozwalające na bezpieczne użytkowanie wykonanej infrastruktury zostały zrealizowane i uzyskały pozwolenie na użytkowanie.
Pętla Górka Narodowa z pozwoleniem na użytkowanie
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał decyzję zezwalającą na użytkowanie dla zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej.
Asfaltowanie alei 29 Listopada
Rozbudowa alei 29 Listopada coraz bliżej końca. 17 listopada rozpocznie się asfaltowanie odcinka od ul. Woronicza do ul. Powstańców, a 21 listopada – odcinka od ul. Powstańców do ul. ks. Meiera.
Rewolucja komunikacyjna w Krakowie. Ruszył tramwaj na Górkę Narodową
Poniedziałek, 4 września przyniósł prawdziwą rewolucję dla mieszkańców północnych dzielnic Krakowa. Od dzisiaj mieszkańcy Górki Narodowej i osiedli położonych na północ od ul. Opolskiej mogą skorzystać z tramwaju.
Trwają przejazdy techniczne na nowej linii tramwajowej; otwarcie 4 września
Trwają przejazdy techniczne tramwajów na nowej linii między Krowodrzą Górką a Górką Narodową będącej największą samorządową inwestycją infrastrukturalną w północnej części Krakowa. Regularne kursy rozpoczną się od poniedziałku 4 września.
Trasa tramwajowo-drogowa do Górki Narodowej w Krakowie prawie gotowa
Największa i najważniejsza inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa dobiega końca. Już 28 sierpnia odbędzie się próbny przejazd tramwaju, a za kilka tygodni rozpoczną się nasadzenia 3,5 tys. nowych roślin.
Szybciej z Krakowa do Warszawy. Otwarcie drogi coraz bliżej
Odcinek S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Miechów zostanie otwarty za kilka tygodni – zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Droga ma długość prawie 19 kilometrów i skróci czas przejazdu na trasie między Krakowem a Warszawą.
Północna obwodnica w budowie. Powstają wiadukty, mosty i tunele
Zimowe miesiące nie wstrzymały prac na budowie północnej obwodnicy Krakowa. Stopniowo powstają kolejne elementy obiektów nowej trasy, która połączy węzeł Modlnica z przyszłym węzłem Mistrzejowice. Nowa droga pozwoli odciążyć ulice na północy Krakowa z ruchu tranzytowego.
Coraz większe zaawansowanie prac inwestycyjnych na północy Krakowa
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej oraz przebudowa al. 29 Listopada to kluczowe inwestycje realizowane na północy miasta. Jak realizowane prace i utrudnienia w ruchu drogowym się skończą, skomunikowanie tego rejonu miasta ulegnie znaczącej poprawie.
Tramwaj na Górkę Narodową. Tędy prowadzić będzie nowe torowisko.
Nowa linia tramwajowa będzie miała 5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe.
Urodzaj inwestycji na północy Krakowa.
W 2021 roku mają być kontynuowane niektóre, trwające już, mniejsze inwestycje. Rozpoczną się też zupełnie nowe. I choć nie mówi się o nich tyle, co o wspomnianych na wstępie realizacjach, to ich znaczenie na skalę lokalną również będzie spore.
Zielone światło dla północnej obwodnicy. Ruszą prace na drugim odcinku.
Wojewoda wydał decyzję ZRID dla 5-kilometrowego odcinka północnej obwodnicy Krakowa. Dzięki temu w przyszłym tygodniu ruszą prace pomiędzy węzłem Modlnica a Zielonkami.
Tramwaj do Górki Narodowej. Prace postępują mimo zimy.
Sukcesywnie wykonywane są kolejne elementy prac związanych z budową linii tramwajową do Górki Narodowej.
Strategiczna inwestycja Krakowa. Trwa budowa linii tramwajowej na Górkę Narodową.
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową. Inwestycja potrwa dwa lata.
Budowa północnej obwodnicy Krakowa. Ostatnie 12 kilometrów i ring wokół miasta będzie gotowy.
Obwodnica Krakowa będzie miała długość ponad 12 km, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich.
Budowa S7 w Krakowie. Tak będzie wyglądać obwodnica Krakowa pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą
Budowa S7 w Krakowie jest jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w Małopolsce. Na tę drogę kierowcy, nie tylko z Krakowa, czekają szczególnie mocno. Dzięki nowej trasie będzie można wygodnie objechać Kraków od jego północnej strony.
Ruszyła rozbudowa al. 29 Listopada.
26 listopada rozpoczęła się rozbudowa al. 29 Listopada. Modernizacja głównej wylotówki z Krakowa na północ potrwa około dwóch lat.
To już dziś! Rozpoczyna się remont alei 29 listopada!
W czwartek oficjalnie zacznie się rozbudowa alei 29 Listopada! Będzie wiązała się z utrudnieniami. Dużymi! Za to po zakończeniu wszystkich robót ma być już tylko łatwiej.
Szkoła na osiedlu Gotyk kompletuje kadrę.
To już ostatnia prosta! Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12, dla którego miasto wybudowało nowoczesny obiekt przy ul. ks. Józefa Meiera, planuje otworzyć we wrześniu cztery oddziały przedszkolne oraz dziewięć oddziałów w klasach I–IV
Dobry rok dla północy Krakowa.
Kończący się 2020 rok zapewne zapisze się w historii jako jeden z najtrudniejszych, jeśli chodzi o większość dziedzin życia. Tymczasem, paradoksalnie, jeśli chodzi o rozpoczęte i trwające na północy Krakowa inwestycje, okazał się być on najważniejszym i najlepszym od wielu lat.
Powstanie nowy przystanek kolejowy „Kraków Prądnik Czerwony”.
Wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał decyzję, dotyczącą budowy przystanku kolejowego „Kraków Prądnik Czerwony”. Będzie on jednym z przystanków Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) na linii kolejowej nr 8, wraz z parkingiem typu Park & Ride.
Wystartowały strategiczne inwestycje na północy Krakowa.
Ostatnie tygodnie to dla północy Krakowa bardzo dobry czas. Nowe, od dawna wyczekiwane w tej części miasta inwestycje, w końcu zaczęły być realizowane. Za kilka lat ta okolica, z nieco zaniedbanej komunikacyjnie, zmieni się nie do poznania. Pojawi się tramwaj, szeroka droga wylotowa oraz północna obwodnica.
Została wydana decyzja zezwalająca na budowę północnej obwodnicy Krakowa.
Budowa północnej obwodnicy Krakowa została podzielona na trzy odcinki. Dzisiejsza decyzja dotyczy siedmiokilometrowego, środkowego fragmentu. Zgodnie z harmonogramem, jego budowa powinna zakończyć się do 2023 roku.
Jest zezwolenie na budowę linii tramwajowej. Sprzęt wjedzie w połowie miesiąca.
Po 25 miesiącach wydział architektury krakowskiego magistratu wydał zezwolenie na realizację linii tramwajowej na Górkę Narodową.
Szkola i przedszkole na os. Gotyk prawie gotowe.
Trwają ostatnie prace wykończeniowe budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego przy ul. Ks. Meiera. Do placówki na os. Gotyk będzie mogło chodzić 500 uczniów i przedszkolaków.
Coraz bliżej budowy trasy S7 od granic Krakowa do węzła Widoma. Postęp jest też na innych odcinkach.
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył niedawno do wojewody małopolskiego wniosek o wydanie zezwolenia na budowę drogi S7 na odcinku od granic Krakowa (węzeł Nowa Huta) do węzła Widoma.
Kraków. Przebudowa al. 29 Listopada w końcu ruszy? Jest ważna deklaracja.
Inwestycja ta, wspólnie z budową tramwaju do Górki Narodowej, zrewolucjonizuje system transportowy na północy Krakowa, co wyraźnie odczują na plus mieszkańcy tego rejonu miasta, aczkolwiek nie tylko oni. Przebudowana aleja będzie miała korzystny wpływ na usprawnienie ruchu przy wjeździe i wyjeździe z Krakowa
Północna obwodnica Krakowa: budowa może rozpocząć się w połowie roku.
Od wydania przez wojewodę małopolskiego dwóch zezwoleń na realizację inwestycji drogowej zależy dziś termin rozpoczęcia budowy północnej obwodnicy Krakowa. Inwestor liczy, że prace rozpoczną się w połowie tego roku.
Bliżej do wydania zgody na budowę linii do Górki Narodowej.
Zakończyła się powtórna ocena oddziaływania na środowisko linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w tej sprawie zostało już wysłane do miasta. To kolejny krok do wydania decyzji ZRID dla tego zadania.
Prądnik Biały według mieszkańców. „Najlepsza dzielnica”.
Dzielnica dobrze zaprojektowana, z zadbaną zielenią, placem miejskim i szybkim tramwajem do centrum – za kilka lat Prądnik Biały stanie się liderem na skalę krajową – uważa grupa mieszkańców północnego Krakowa, mających dość krytyki tej części miasta.
Obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru Górka Narodowa Zachód.
UCHWAŁA NR CXIX/1283/06 Rady Miasta Krakowa z dnia 25 października 2006 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „GÓRKA NARODOWA ZACHÓD” – ogłoszona w DZIENNIKU URZĘDOWYM WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO NR 34, poz. 179 z dnia 22 stycznia 2007 r.
ZIM przejmuje inwestycje na północy Krakowa. Chodzi o tramwaj do Górki Narodowej i aleję 29 Listopada.
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej i rozbudowa al. 29 Listopada to dwa duże projekty infrastrukturalne na północy Krakowa, których realizacją – zgodnie z decyzją Rady Miasta – zajmuje się obecnie Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Rozbudowa al. 29 Listopada: wszczęto postępowanie o ZRID.
Małopolski Urząd Wojewódzki wszczął postępowanie o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy al. 29 Listopada.
Budowa S7. Tak będzie wyglądać ekspresowa wylotówka z Krakowa w kierunku Warszawy.
Na tę wylotówkę z Krakowa czekają wszyscy kierowcy, którzy choćby sporadycznie wyjeżdżają ze stolicy Małopolski w kierunku Warszawy
Budowa S7: Jest ZRID dla pierwszego odcinka S7 Kraków – Świętokrzyskie.
Można budować pierwszy odcinek drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa do granicy z woj. świętokrzyskim.
Budowa przystanku kolejowego ska „Kraków Prądnik Czerwony” wraz z budową parkingu typu park & ride.
Projekt wariantowej koncepcji przystanku osobowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) Kraków Prądnik Czerwony.
Za pięć lat szybką koleją po Krakowie. Rekomendowana linia z Nowej Huty do lotniska.
Po latach władze miasta zreflektowały się, że można wykorzystać tory kolejowe do poprawy komunikacji. Powstało studium proponujące szereg nowych tras.
Szkoła i przedszkole na os. Gotyk mogą być ukończone rok wcześniej.
Na zakończenie tej inwestycji niektórzy mieszkańcy północy Krakowa nie mogą się doczekać. Najdalej w 2021 roku otwarty zostanie zespół szkolno-przedszkolny przy ul. Meiera na osiedlu Gotyk.
Trwa budowa północnej obwodnicy Krakowa. Inwestycja kosztuje 2 mld złotych
Niespełna 42 procent – tyle wynosi zaawansowanie rzeczowe na budowie 12,5-kilometrowego odcinka drogi S52. Drogowcy szacują, że ekspresówką będziemy mogli pojechać pod koniec przyszłego roku.